16 mei 2015

Mijn vijf favoriete steden


Wanderlust - a great desire to travel the world- is een woord dat perfect bij me past. Ik wil m'n hele travel bucket list kunnen afvinken, maar ik ben nog lang niet rond. Toch heb ik al heel wat landen en steden bezocht die hoog op mijn lijstje stonden. Vandaag maak ik een top 5 van m'n favoriete steden (die ik heb bezocht natuurlijk), die je zeker ook een bezoekje moet brengen!

5 | LONDEN




Alweer twee jaar geleden reisde ik met de Thalys naar Londen. Het was er super koud en op de laatste dag viel er zelfs sneeuw, maar wat heb ik van de stad genoten! Londen heeft heel wat mooie gebouwen, denk maar aan St. Paul's Cathedral, Buckingham Palace, Westminster Abbey en noem maar op. Londen is natuurlijk ook dé place to be om goed te shoppen en om te genieten van een mooie musical. Wij gingen naar de musical 'We Will Rock You' en deze is echt een aanrader! 


4 | MILAAN




Italië is één van mijn favoriete Europese landen. Ik ben er al vaak geweest en er staan dan ook twee Italiaanse steden in mijn top 5! Zegt genoeg, toch? Op de vierde plaats staat Milaan. Ik ging er vorige zomer heen en ik wil eigenlijk zo snel mogelijk nog eens terug. De Dom is een echte eyecatcher op de Piazza del Duomo en ik vind het echt een prachtig gebouw. Ook de grote Galleria Vittorio Emanuele is een must-see, zeker wanneer je weet dat er zich een prachtig Louis Vuitton filiaal bevindt! Milaan heeft ook een gezellige wijk aan het water met tal van cafeetjes en restaurantjes, perfect om een warme zomeravond in door te brengen. Milaan is een hele open en aangename stad en is echt aan te raden als citytrip!


3 | FIRENZE



De tweede Italiaanse stad van deze top 5 is Firenze (aka. Florence). Ook hier is de Dom de eyecatcher van de stad en dat niet zonder reden. De Santa Maria del Fiore kathedraal is de mooiste kathedraal die ik al gezien heb. Het is gebouwd in de renaissance en dat is dan ook één van men favoriete stijlperiodes. Ook de Ponte Vecchio, een middeleeuwse brug met kleine juwelierswinkeltjes, is erg mooi en maakt de stad tot de prachtige stad die ze is. Firenze heeft ook enkele musea die zeker een bezoekje waard zijn. 


2 | PARIJS






Op de tweede plaats... Parijs! Ik was vorige week nog in de Franse hoofdstad en het bevestigde nog maar eens dat Parijs echt een prachtige stad is. De mooie grote gebouwen, de brede avenues, de vele winkels, leuke restaurantjes en vooral de grote Eiffeltoren, maken van Parijs echt een totaalplaatje. Ik zie me later wel op een appartementje met zicht op de Eiffeltoren wonen, ja. Maar wie ook niet natuurlijk? 


1 | NEW YORK




En dan tenslotte op de eerste plaats, hoe kan het ook anders, New York! Oh, New York, ik wil er zoooo graag terug heen. Ik bracht een bezoek aan the Big Apple in 2012 en ik denk er nog vaak aan terug. Ik ben echt verliefd geworden op de stad, op de wolkenkrabbers en het mooie Central Park. Net als Londen is New York de place to be om te shoppen, er zijn high-end en low-budget winkels in overvloed. Ook een musical op Broadway is onmisbaar! Ik hoop er nog vaak heen te kunnen gaan en misschien zelfs ooit te wonen. Voor nu blijft het toch gewoon bij dromen haha.


Zo dit was mijn top 5 van favoriete steden. LA, Rome, Rio de Janeiro,... mijn lijstje is nog lang maar ik heb dan ook nog tijd genoeg. Welke steden die jij al hebt bezocht zijn jouw favorieten?

♡, Emmelien

6 opmerkingen:

  1. Miliaan en New York staan echt nog op m'n reislijstje! Leuke blogpost! X

    http://lesrevesdepauline.weebly.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award! Je kan hem hier bekijken :D
    http://artcookreadrepeat.blogspot.be/2015/05/liebster-award-3.html
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat heb jij al onwijs veel mooie steden bezocht. Ik ben in nog geen een grote stad geweest, behalve Parijs vorige week. Ik krijg spontaan heimwee van die foto's. Londen en Stockholm staan nu op nummer 1 van mijn to-go list.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woow, ik wilde dat ik zoveel mooie steden al had bezocht! Ondanks dat het een top 5 is, je vertelt het op zo'n enthousiaste manier dat het lijkt dat ze alle vijf super zijn! Mooie foro's eebij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een prachtige foto's! New York lijkt me echt heel gaaf! Mijn favorieten van de steden die ik heb bezocht, zijn al een tijdje 'gewoon' Rome en Parijs, maar twee weken geleden is daar een nieuwe stad bijgekomen, namelijk Madrid. Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een prachtige foto's! New York lijkt me echt heel gaaf! Mijn favorieten van de steden die ik heb bezocht, zijn al een tijdje 'gewoon' Rome en Parijs, maar twee weken geleden is daar een nieuwe stad bijgekomen, namelijk Madrid. Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Follow