26 april 2015

Een zonnebril voor brildragers


Het zonnetje scheen de afgelopen dagen heerlijk en de temperaturen stegen tot een aangenaam lente weertje. Een echte must have is dan een leuke zonnebril. Maar wat als je nu al een bril draagt? Lenzen? Of gewoon geen zonnebril? Lenzen draag ik niet graag en geen zonnebril was ook geen optie. En toen ontdekte ik de zonnebril op sterkte. In deze blogpost vertel ik je mijn bevindingen en of het nu wel of niet de moeite waard is om er ook eentje aan te schaffen.



Ik had al wel enkele goedkope zonnebrillen maar je kan niet zomaar in elk montuur glazen op sterkte stoppen. Daarom moest ik eerst nog een montuur uitkiezen. (Niet dat ik dat erg vond, natuurlijk) Ik koos uiteindelijk voor dit ronde cat eye model van Liu Jo. Love it!






Ik heb een sterkte van -3.0 en -2.5 dus dat is niet niets natuurlijk. Zonder m'n bril is alles één grote wazige boel en ik kan dus echt niet zonder. Een zonnebril op sterkte is dan ook echt superfijn voor mij. Alles is heel helder en scherp en ik kan gewoon rondkijken ook al schijnt de zon erg fel.

Er zijn echter ook wel enkele nadelen aan verbonden. Zo kan ik, wanneer ik ergens binnenga, m'n zonnebril niet even op m'n hoofd zetten om hem daarna weer op te zetten, maar moet ik telkens van bril wisselen en m'n bril dus ook altijd bij me hebben. Een ander nadeel is het prijskaartje. Het montuur plus de glazen is best wel prijzig en snel van bril veranderen is dan geen optie. 

Of het dan wel de moeite is om veel geld aan te geven? Voor mij winnen de voordelen het van de nadelen. Als je kiest voor een tijdloos model kan je het enkele jaren dragen en dan is het de prijs wel waard.




Ik ben supertevreden van m'n nieuwe zonnebril. Laat de zomer maar komen!

Draag jij ook een zonnebril op sterkte of kies je toch voor lenzen?
-xxx-

4 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar. Ik heb ook sinds een paar maanden een zonnebril op sterkte, alleen als je dan een winkel ingaat lijkt het net of je super aso bent omdat je je zonnebril niet afzet hahaha. Het went wel, ik laat hem gewoon op. Of als ik lang bezig ben, switch ik weer even naar mijn gewone bril. Wel vervelend dat mijn ogen van sterkte zijn veranderd in de tussentijd, dus bril en zonnebril hebben niet dezelfde sterkte (=hoofdpijn als je te vaak/te snel wisselt). Ik vind je zonnebril wel heel leuk! xo Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie zonnebril! Ik draag altijd lenzen, dat vind ik prettiger dan een bril!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat je een mooie en elegante zonnebril hebt gevonden die ook goed op sterkte is. Lijkt mij best lastig dat je altijd meteen een grote investering moet doen wil je een goede zonnebril. Maar aan de andere kant heb je er nu een prachtige zonnebril waar je vast een aantal jaar mee vooruit kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb me ooit ook helemaal lens gezocht naar een goede zonnebril op sterkte. Dat werd hem toch niet helemaal, nu draag ik het liefst lenzen, daar kan dan moeiteloos elke zonnebril bovenop.

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Follow