10 april 2015

Citytrip travel essentials


Dat ik een echte reisfreak ben, wist je waarschijnlijk al. Van kleins af aan ben ik het gewoon om te reizen en ik vind het ongelooflijk fijn. Het liefst zou ik gewoon een eeuwigdurende wereldreis maken. Achja dromen mag toch, niet? Een tijdje aan het strand liggen en niets doen is zalig, maar ik kan ook genieten van een citytrip. Onlangs ging ik nog een weekendje met m'n camera en andere travel essentials op pad in Den Haag. Vandaag toon ik je wat er allemaal in m'n travelbag zat en wat ik dus zoal meeneem op reis. 




Nummer 1 essential: mijn camera. Wanneer ik op reis ben, hangt deze steevast rond mijn nek en maak ik van elk (ja, echt elk) mooi plekje een foto. Het resultaat is dat ik dan na een weekendje citytrippen terug kom met 800 foto's. #oops Deze camera is trouwens de Canon EOS 600D met een 18-55mm lens. Ik vind Canon camera's erg goed en ben heel tevreden van dit model! 



Buiten mijn standaard 18-55mm lens, neem ik vaak ook nog deze 28-210mm lens mee. Hiermee kan ik ver inzoomen en zo kan ik van bepaalde gebouwen, landschappen,... ook de details fotograferen. Verder heb ik ook nog een lens cleaning pen om mijn lenzen vrij te maken van vuiltjes. 



Iets anders dat ik ook op reis niet kan missen is mijn Iphone 4S. Zo kan ik ook in het buitenland nog steeds Instagram, Facebook en Bloglovin' checken en hoef ik niets te missen. Alleen wel spijtig dat er niet altijd wifi aanwezig is... Mijn Iphone is al enkele jaren oud en de batterij gaat steeds sneller plat dus heb ik een batterycase waarmee ik hem onderweg kan opladen. Erg handig, zo'n ding! 




Wanneer ik onderweg ben vind ik het ook fijn om af en toe muziek te luisteren. Daarom neem ik ook altijd een paar oortjes mee. Het notitieboekje gebruik ik om kleine dingen, lijstjes, hotspots... in te schrijven. Zo vergeet ik niets meer!



Wanneer je naar een zonnig land reist, komt een zonnebril goed van pas. Alleen draag ik een bril, dus moet ik lenzen dragen om een zonnebril te kunnen dragen. Ik denk dat ik me eens een zonnebril op sterkte ga aanschaffen, dan kan ik hem dragen wanneer ik maar wil. Deze bril kocht ik vorig jaar op een marktje in Italië. 




Ik neem ook altijd een paar beauty spulletjes mee in mijn reistas. Een klein toilettasje met pleisters, een paar medicijnen, lippenbalsem, handcrème en een kammetje. Oh en niet te vergeten: desinfecterende handgel. Ik heb een raar kantje dat lichte smetvrees heeft en daarom vind ik het fijn om mijn handen af en toe even te ontsmetten. Ik heb ook altijd een deo bij me en een klein flesje parfum kan ik ook niet missen.



Last but not least: een stedengids. Wanneer we op reis gaan, zijn we altijd goed voorbereid en weten we op voorhand wat we allemaal willen bezoeken. Een stedengids wijst je de weg naar alle leuke hotspots en must-see's. De '100%' boekjes zijn erg fijn in gebruik, wanneer je het boekje koopt krijg je er gratis een app bij. Handig!



Al deze travel essentials stop ik in een tas/rugzak zodat ik er altijd bij kan. Deze tas kocht ik bij H&M en hij is net groot genoeg om alles in kwijt te kunnen. In vele tassen past m'n camera niet, maar hierin gaat het perfect. 


Wat kan jij niet missen als je reist?
-xxx-



9 opmerkingen:

  1. Desinfect handgel is super fijn, heb ik bijna altijd standaard in mijn tas zitten haha! Niks mis mee �� Ik ben trouwens super blij dat ik ruim een maand geleden een zonnebril op sterkte heb aangeschaft. Heb er nu al zoveel profijt van gehad, zeker een aanrader dus xo Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om dat te horen! Ik denk dat ik deze zomer ook een ga kopen! Zonnebrillen zijn zo leuk!

      Verwijderen
  2. Inderdaad, allemaal essentials! X Laura www.mixtfashion.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Emmelien

    Ik heb je op mijn blog genomineerd voor de Liebster Award. Het zou fijn zijn mocht je dit eens nakijken en invullen. De link is http://theblogbrunette.blogspot.be/2015/04/the-liebster-award.html
    Je mag altijd een mailtje sturen met de link van je artikel als je de vraagjes beantwoord hebt op je blog.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey! Fijn dat je me genomineerd hebt! Ik ben onlangs nog maar genomineerd geweest dus ik weet niet of ik hem nog eens ga invullen, maar toch heel erg bedankt!
      Liefs,

      Verwijderen
  4. Ik ben ook zo'n smetvrees persoontje en ik heb ook vaak nood aan even zo'n momentje van properheid, haha. Oh, dat parfumflesje van Yves Rocher, die ruikt zo ontzettend goed! En een camera is écht wel een essential ja, wow, ik kan me een reis zonder camera niet voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke blog post! Inderdaad allemaal handige dingen om bij je te hebben op reis. :)
    http://isafashionebella.blogspot.com Isabella x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn artikeltje, mijn gsm en muziek neem ik ook altijd mee op reis!

    BeantwoordenVerwijderen

Bloglovin

Follow