8 augustus 2014

3 x fruitwater


Op een warme zomerdag kan water heel erg verfrissend zijn, toch kan het na een tijdje wel wat tegen slaan. De laatste tijd is het helemaal in om je water op smaak te brengen met stukjes fruit. In deze blogpost toon ik je drie basic combinaties, die lekker, gezond en verfrissend zijn.

Er zijn honderden verschillende combinaties mogelijk en je zou ook fruitsoorten als mango, ananas en meloen kunnen gebruiken, maar ik heb geprobeerd enkel 'basic' fruitsoorten te gebruiken. Je hebt waarschijnlijk altijd wel een citroen, een appel of een sinaasappel in huis, dus dan is het makkelijker om snel een drankje te maken.




Fruitwater maken is helemaal niet moeilijk. Je snijdt het fruit in kleine schijfjes, doet het in een glas/fles en vult het met water. Schud het even en zet het nog wat in de koelkast, totdat de smaak zich goed met het water heeft gemengd. De hoeveelheid fruit dat je gebruikt, hangt volledig af van wat je zelf het lekkerst vindt. 





Deze flessen kocht ik bij Action (links) en Blokker (rechts).


1. nectarine - framboos - citroen - druif




Voor meer smaak, kan je de druiven in stukjes snijden.
Dan zal er meer sap vrijkomen.



2. citroen - appel - munt 







3. sinaasappel - citroen - appel - framboos






Et voilà, gezond en lekker fruitwater! 






Welke combinatie vind jij het lekkerst?
-xxx-

4 opmerkingen:

  1. Ziet er zo leuk uit..alle combinaties lijken me wel lekker om eerlijk te zijn!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het zelf ook al een paar keer geprobeerd met kiwi, munt en citroen. Wat heb jij trouwens een leuke blog, ik ben je meteen gaan volgen via bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog.
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kiwi, munt en citroen klinkt ook heel lekker! Oh, dankje! Ik zal zeker eens naar jouw blog kijken! :)

      Verwijderen

Bloglovin

Follow