30 juli 2014

La Bella Italia - PLOG





Ik ben terug! Ik kon een tijdje niets posten aangezien ik twee weken op reis ging naar Italië. Ik had een superleuke vakantie en sinds gisteren ben ik terug in België.

We gingen naar de Bloemenrivièra, een streek in het noorden van Italië en bezochten oa. Genua, San Remo, Portofino en vele kleine dorpjes. In de laatste drie dagen van onze reis maakten we nog een citytrip naar Milaan. Zalig! Milaan is dé shopstad bij uitstek en staat dan ook nog eens vol met prachtige gebouwen, echt de moeite waard om te bezoeken!




Met de auto naar Italië duurt lang maar ik had gezorgd voor genoeg eten, drinken en afleveringen van The Vampire Diaries. De tijd vloog voorbij!



We verbleven twee weken lang in Ai Pozzi Village, een leuk vakantiedomein vlak aan zee én met zicht op de bergen. Wat moet je meer hebben?




Eén van de eerste dagen bezochten we Cervo, een schilderachtig dorpje met een prachtig uitzicht vanop het hoogste punt van de stad. Eén van mijn favorieten!

Portofino
Albenga
Finalborgo
Bussana Vecchia
Noli


Ook deze stadjes waren heel mooi, pittoresk en leuk om te bezoeken.





Genua was één van de grotere steden die we bezochten. Deze stad vond ik iets minder mooi, er waren een aantal mooie plaatsen - zoals deze op de foto's - maar voor de rest viel er niet zo veel te beleven. 








Enkele dagen later bezochten we San Remo, dit is ook een grote stad en deze vond ik wel de moeite waard! De stad is gelegen aan het strand en op een hooggelegen punt heb je een prachtig uitzicht over de stad. Een aanrader! 
















Onze uitstap naar Cinque Terre was de mooiste die we deden. Cinque Terre zijn vijf kleine, pittoreske dorpjes die je met een wandeling langs de kust of met de trein kan bereiken. We bezochten Monterosso, Vernazza, Manarola en Riomaggiore, voor het vijfde stadje, Corniglia, hadden we spijtig genoeg geen tijd meer. Het was die dag heel warm en we moesten veel trappen doen, maar het was de moeite waard! 














Milaan was hét hoogtepunt van de reis. Ik ben een echte shopaholic en wou dus al jaren een bezoekje brengen aan de modestad. Er waren heel veel designer shops zoals Prada, Louis Vuitton, Louboutin en Chanel alleen was m'n portemonnee daarvoor wel veel te klein. Maar hé, kijken mag, aankomen niet! Ik heb ik wel geshopt bij winkels als H&M, Zara, Bershka, OVS,... (hier volgt misschien nog een shoplog over). 
Buiten de vele winkels, was Milaan ook nog eens gewoon een heel mooie stad. Overal impressionante gebouwen, leuke wijkjes met gezellige restaurantjes en heel oude trammen die nog steeds in gebruik zijn. Milaan behoort zeker tot één van mijn lievelingssteden en ik wil zeker nog eens terug gaan! 

Italië is een mooi land met lekker eten en de reis is echt voorbij gevlogen. Maar don't cry because it's over, smile because it happened! 

Ben jij al in Italië geweest?
-xxx-




4 opmerkingen:

  1. Aaaa, leuke plog!
    Mijn familie en ik gaan al een paar jaar naar Italië en dat was dit jaar weer het geval! Ik ben ook bezig met een blogpost over mijn reis naar Italië :D. Ik herken verschillende plaatsen die ik ook al heb bezocht! Milaan is echt een zaaaalige stad.

    Margot, tienerpaat.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! :) Oh, leuk! Italië is echt zo'n mooi land! En inderdaad haha, I love Milaan! :)

      Verwijderen

Bloglovin

Follow